Thursday, July 31st, 2025

Η Starbucks ποντάρει στην ανανέωση: Νέα στρατηγική, προϊόντα και επενδύσεις για ανάκαμψη στις ΗΠΑ

Αύξηση εσόδων παρά τις πιέσεις στην εγχώρια αγορά

Η Starbucks ανακοίνωσε αύξηση εσόδων για το τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών, χάρη στην ενίσχυση της ζήτησης στην Κίνα, τις αλλαγές στο μενού και τις επενδύσεις στο προσωπικό και στις λειτουργίες των καταστημάτων. Παρά τη μείωση της καταναλωτικής δαπάνης στις ΗΠΑ, η εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει θετικό πρόσημο στα συνολικά έσοδα, τα οποία ανήλθαν στα 9,5 δισ. δολάρια, έναντι των 9,3 δισ. που ανέμενε η Wall Street, σύμφωνα με στοιχεία της FactSet.

Η στρατηγική “Back to Starbucks” και το νέο όραμα του CEO

Υπό την ηγεσία του CEO Μπράιαν Νίκολ, που ανέλαβε τον περασμένο Αύγουστο, η εταιρεία προχωρά σε ένα γενικότερο επαναλανσάρισμα του brand μέσω της πρωτοβουλίας “Back to Starbucks”. Οι αλλαγές περιλαμβάνουν απλοποιημένο μενού, φρέσκα αρτοσκευάσματα, προσωποποιημένα μηνύματα σε ποτήρια και ταχύτερη εξυπηρέτηση. Ο Νίκολ ανέφερε πως οι προσπάθειες ανάκαμψης έχουν ξεπεράσει τις αρχικές προσδοκίες και παρουσίασε παραδείγματα που δείχνουν πώς αλλάζει η εμπειρία του πελάτη στα καταστήματα.

Ένα βασικό στοιχείο της στρατηγικής είναι η ανανέωση της αίσθησης των καταστημάτων, με έμφαση στη “θερμότητα, τις υφές και τον πολυεπίπεδο σχεδιασμό”. Ο CEO αποκάλυψε ότι μέχρι τα τέλη του 2026 τουλάχιστον 1.000 καταστήματα στη Βόρεια Αμερική θα ανακαινιστούν. Παράλληλα, δοκιμάζεται ένα νέο μοντέλο “καφετέριας του μέλλοντος” με μόλις 32 θέσεις και drive-thru, που αναμένεται να λειτουργήσει το 2026, ενώ σύντομα θα παρουσιαστεί και μικρότερης κλίμακας εκδοχή στη Νέα Υόρκη.

Επενδύσεις στο ανθρώπινο δυναμικό και στις λειτουργίες

Η Starbucks δεσμεύεται να ενισχύσει τις επενδύσεις στο προσωπικό, με στόχο να αυξήσει τις ώρες εργασίας σε όλα τα 10.000+ καταστήματα ιδιοκτησίας της στις ΗΠΑ μέχρι το τέλος του καλοκαιριού. Η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερα από μισό δισ. δολάρια σε πρόσθετες εργατοώρες το επόμενο έτος. Ένα σημαντικό έξοδο του τρίτου τριμήνου αποτέλεσε η διεξαγωγή διήμερης συνάντησης στο Λας Βέγκας, με συμμετοχή 14.000 διευθυντών καταστημάτων και περιφερειακών υπευθύνων.

Νέα προϊόντα για ενίσχυση των πωλήσεων στις ΗΠΑ

Για την ενίσχυση των πωλήσεων στη βασική αγορά των ΗΠΑ, η Starbucks ποντάρει σε νέα προϊόντα. Όπως ανακοίνωσε την Τρίτη, στο προσεχές έτος θα λανσάρει ροφήματα πρωτεΐνης με κρύο αφρό, ποτά με βάση το νερό καρύδας και βελτιωμένα αρτοσκευάσματα. Η εταιρεία εκφράζει αισιοδοξία ότι αυτές οι προσθήκες θα βοηθήσουν στην αναστροφή της καθοδικής πορείας των εγχώριων πωλήσεων.

Πτώση στις πωλήσεις ανά κατάστημα και στα κέρδη

Παρά την αύξηση στα συνολικά έσοδα, οι πωλήσεις ανά κατάστημα (που λειτουργούν τουλάχιστον ένα χρόνο) μειώθηκαν κατά 2% την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου, για έκτο συνεχόμενο τρίμηνο. Στην Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Starbucks, σημειώθηκε άνοδος στις πωλήσεις ανά κατάστημα, ενώ στις ΗΠΑ καταγράφηκε αντίστοιχη πτώση 2%.

Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας μειώθηκαν κατά 47%, φτάνοντας τα 558 εκατ. δολάρια στο τρίμηνο, ενώ τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 0,50 δολάρια – χαμηλότερα από τις προβλέψεις των αναλυτών για 0,65 δολάρια.

Προοπτικές και επόμενα βήματα

Η θετική ανταπόκριση της αγοράς αποτυπώθηκε με άνοδο 4,1% στη μετοχή της Starbucks στις ευρωπαϊκές αγορές το πρωί της Τετάρτης, ακολουθώντας την αύξηση στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ το προηγούμενο βράδυ. Παρότι η πρόκληση της χαμηλής ζήτησης στις ΗΠΑ παραμένει, οι επιθετικές επενδύσεις, η ανανέωση του brand και τα νέα προϊόντα δημιουργούν θετικές προοπτικές για την πορεία της εταιρείας τους επόμενους μήνες.